Czy mam szpere ??
Czy mam szpere ??
Mam problem.
Dzisiaj u Damiana przed domem probowalismy pokrecic w miejscu i kopcilo sie z 2 kolek ale troche bo nie gluplismy tylko lekko...
No i Damian i Matys stwierdzili ze mam szpere... <mysli>
Ja az tak sie na tym nie znam i nie wiem czy automaty mialy szpery, no i czy w automacie idzie to wybadac czy sie ja ma czy nie.
Pomozcie...........................
Dzisiaj u Damiana przed domem probowalismy pokrecic w miejscu i kopcilo sie z 2 kolek ale troche bo nie gluplismy tylko lekko...
No i Damian i Matys stwierdzili ze mam szpere... <mysli>
Ja az tak sie na tym nie znam i nie wiem czy automaty mialy szpery, no i czy w automacie idzie to wybadac czy sie ja ma czy nie.
Pomozcie...........................
automaty tez miale szpere a sprawdzic to idzie latwo-stajesz autkiem jedmym kolem na czystym asfalcie a drugim na piasku,trawie czy czyms takim powinny isc oba kola(a przynajmniej auto nie stoi w miejscu i roluje jednym kolem)
drugi sposob to sprubuj sie zakrecic w kolo na parkingu tzw.baczki powinien sie krecic bez problemu ...jak bedzie problem to nie masz szpery
trzeci sposob zobacz na dyfrze jast tabliczka z wartoscia przelozenia jak jest literka "S" przed przelozeniem to oznacza szpere np. S 3.15
po lewej bez szpery po prawej szpera (E30)
drugi sposob to sprubuj sie zakrecic w kolo na parkingu tzw.baczki powinien sie krecic bez problemu ...jak bedzie problem to nie masz szpery
trzeci sposob zobacz na dyfrze jast tabliczka z wartoscia przelozenia jak jest literka "S" przed przelozeniem to oznacza szpere np. S 3.15
po lewej bez szpery po prawej szpera (E30)
Re: Czy mam szpere ??
W zwyklym dyferencjale jesli stoisz prosto na podlozu o takiej samej przyczepnosci pod oboma kolami to wtedy oba kola maja uslizg.Tomek325i pisze:Mam problem.
Dzisiaj u Damiana przed domem probowalismy pokrecic w miejscu i kopcilo sie z 2 kolek ale troche bo nie gluplismy tylko lekko...
No i Damian i Matys stwierdzili ze mam szpere... <mysli>
Ja az tak sie na tym nie znam i nie wiem czy automaty mialy szpery, no i czy w automacie idzie to wybadac czy sie ja ma czy nie.
Pomozcie...........................
Problem zaczyna sie dopiero przy skrecie i wtedy dymi to kolo ktore ma mniejszy opor.
W szperze nie ma ruznicy czy stoisz prosto czy ze skreconymi kolami ;jesli dasz po garach to slizgaja oba kola.
Szpera latwiej wyjechac w zimie pod gorke na sliskim z tak lekka dupa jak maja beemki , latwiej zrobic baczka, lepiej sie driftuje.
Niestety poza zaletami ,szpera ma rowniez wady ; szybsze zuzywanie opon oraz latwiejsze wyprowadzenie auta z rownowagi , co moze sie skonczyc niekontrolowana zmiana toru jazdy , o czym powinni pamietac ci ktorzy mysla o szperze.
Ja sam bede zakladal szpere i juz sie nie moge na to doczekac ( pewne problemamy techniczne) ale rowniez mam pewne obawy bo jezdze bardzo agresywnie.
Ja 2 lata temu na miejscu obecnego Carrefura kolo basenu Ruda krecilem baczki i powiem tak... Pierwszy to normalne kolko a drugi to juz bylo tylko pol kolka i potem mielil w miejscu z 2 kolech i to szybko bo sie szybko kopcilo mi z 2 kolek... Tak ze w lusterkach nic nie widzialem... Franz jak dam ci auto na warsztat w przyszlym tygodniu to oblookaj czy tam jest S na tabliczce