[E46] 320D 136KM - brak mocy i strasznie kopci

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Krisstoff
Maniak forumowy
Posty: 812
Rejestracja: 2008-08-05, 21:21
Lokalizacja: Czernica

[E46] 320D 136KM - brak mocy i strasznie kopci

Post autor: Krisstoff »

Panowie mam chyba dość poważny problem. Jechałem na trasie i nagle nastąpił drastyczny spadek mocy w aucie. Auto praktycznie nie reaguje na gaz i przyśpiesza jak traktor. Później auto zaczęło strasznie dymić, a jak byłem już w pobliżu domu to zaświeciła się jeszcze żółta kontrolka oleju.

Czy to padnięte turbo?
Obrazek
Artur330d

Post autor: Artur330d »

Krisstoff pisze:Czy to padnięte turbo?
Sam se odpowiedziałeś :D. Może być coś innego, u mnie padła pompa ciśnieniowa paliwa też praktycznie zaraz po zakupie auta, moc spadła, potem kręcił coraz niżej i na końcu nie zapalał nawet. Koszt - nie pamiętam już, około 500zł. Do Marka jutro podjeź popołudniu, tacie powiem, że przyjedziesz :D.
Awatar użytkownika
Krisstoff
Maniak forumowy
Posty: 812
Rejestracja: 2008-08-05, 21:21
Lokalizacja: Czernica

Post autor: Krisstoff »

No ja też z Markiem w robocie pogadam, tak co do soboty auto będzie gotowe na spota :D
A ta kontrolka od oleju dlaczego się zapaliła, silnik olej zaczął palić?
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

1) EGR :P roboty 10 minut zeby odpiąć i sprawdzić
lub
2) pompa wtryskowa i/lub paliwa

wszystkie powyższe przerabiałem w 320d ;] problemy identyczne
Armani

Post autor: Armani »

A na jaki kolor ci dymi ? ja tak mialem w moim Audi A4 dymiło jak mleko obstawiam ze to Turbina i do Odmy warto zajrzec :cool:
FaTuM

Post autor: FaTuM »

Ja stawiam na Zawór EGR bądź odma , a jak kopci na biało to i nawet uszczelka. Sam maluje i naprawiam samochody zawsze jak przyjedzie 320D to już wiem ze zaczynać od EGR albo odmy :) Raz zdarzyła się uszczelka pod głowicą.
Awatar użytkownika
Krisstoff
Maniak forumowy
Posty: 812
Rejestracja: 2008-08-05, 21:21
Lokalizacja: Czernica

Post autor: Krisstoff »

Dym jest jasny, siwy... Czasem kopciła lekko prawie nie widocznie, a czasem tak że z tyłu nie było nic widać... Tak jak wróciłem do domu z tej trasy tak stoi i jutro idzie do mechanika na komputer
Obrazek
Armani

Post autor: Armani »

To Kopci ci Dym na Mleko :) mi na CB mowili ze hamulce misie pala :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a masz jakies dziwne odglosy z tlumika tak jakby sie dusil ? Obstawiam na Odme :twisted:
Awatar użytkownika
Krisstoff
Maniak forumowy
Posty: 812
Rejestracja: 2008-08-05, 21:21
Lokalizacja: Czernica

Post autor: Krisstoff »

Póki co wieści nie najlepsze, turbo padnięte, olej prawie cały z silnika poszedł i aktualnie auto stoi u mechanika...


edit:
Chyba mam szczęście w nieszczęściu, bo dzwoniłem do gościa od którego mam auto i okazało się że do 25 maja turbinka jest jeszcze na gwarancji w firmie turbo24 z żor.
Obrazek
Awatar użytkownika
Przygoda
Maniak forumowy
Posty: 3297
Rejestracja: 2007-07-01, 21:58
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Przygoda »

no to jest szczescie ;)
Obrazek

było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i :)
Awatar użytkownika
mati22
Małopiszący
Posty: 36
Rejestracja: 2010-09-08, 10:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: mati22 »

witam nie chciałem zakładać nowego tematu aby nie syfić tu pisze mając problem ...
na biegu od 1 do 2 ciągnie mocno wciska w fotel potem na 3 już delikatnie muli dodatkowo jak długo postoi to trzeba go dłużej przykrecić tak z 3 sek dłużej aby odpalił,ale na raz odpala. Patrzyłem na EGR i jest trochę obrośnięty nagarem ale nie znacznie,filtr odmy tzn cały separator wymieniony i usunięty drugi katalizator (może to ten pierwszy zamula??) nie wiem czy to normalna rzecz w silniku 320D ???
grizzlie
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2009-11-13, 17:38
Lokalizacja: SZO

Post autor: grizzlie »

Przerabiam ten problem od jakiegoś czasu.. Masz może tak, że np przy prędkości 120km/h auto nie chce iść dalej? Brak reakcji na dodanie gazu? Świeci Ci się żółta kontrolka oleju po odpaleniu? Możesz wymieniać po kolei: EGR, sterownik, przewody podciśnieniowe, przepływkę.. ale to i tak może nie być to. Czarny scenariusz to padnięte turbo. Jaki masz przebieg.. prawdziwy? Na sam przód podepnij go pod komputer i sprawdź czy Ci coś pokaże.
Awatar użytkownika
mati22
Małopiszący
Posty: 36
Rejestracja: 2010-09-08, 10:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: mati22 »

mój ciśnie normalnie do 180 gładko i komputer nic nie wykazał a kontrolka nie świeci po za tym z autem wszystko ok może też muł jest przez to że lać 225
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Odłącz EGR i zaślep go, a filtr powietrza masz dobry? Mi jak filtr już był troche niedrożny to tez zaczął kopcić :P mi odpukać maszyna targa jak dzwon :D
Awatar użytkownika
mati22
Małopiszący
Posty: 36
Rejestracja: 2010-09-08, 10:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: mati22 »

mi nie kopci chciałem zaznaczyć, a filterki dopiero co założone miesiąc temu wszystkie nowe
ODPOWIEDZ