[E30] coupe Zinnoberrot M50B25

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Auto śliczne tylko dbaaaj o nią ;)

i nie rób jakiś BH i nie sprejuj nery na czarno, tylko coś bardziej ambitnego jak już :D
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

spoko autko, meguiars robi robote :)
faktycznie sitze z e36 nigdy nie zastapia ori spotzitsow,
halogeny by sie przydaly z przodu,
cała reszta mi sie podoba
deny01
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-05-21, 20:11
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Post autor: deny01 »

Nerkę oraz znaczki z tyły wstępnie wyczyściłem tempo i odzyskały błysk - jeszcze raz i będzie na tip top. A wyglądały jak zaśniedziałe :razz:

Meguiars - czeka - najpierw wosk ale mają tyle bajerów do pielęgnacji że hoho :sex:

W sumie to mnie chodziło o taką klasykę - wiem że te fotele to nie z epoki ale na razie zostaną - są czyste , schludne , chociaż nie trzymają rewelacyjnie :wink:

W zasadzie brakuje mi szpery - tj na suchym nie przeszkadza jak na mokrym gdy jedno koło zerwie przyczepność. Zastanawia mnie przełożenie - czy po obecnej 3,25 np 2,93 nie będzie z kolei za długie?? Krótsze odpada :razz:

Największy dylemat - odstawiać na sezon zimowy do garażu i wspominać z nostalgią letnie przejażdżki czy śmigać długimi bokersami po śniegu olewając mróz i sól - w końcu to tylko auto a zaprawki można zrobić zawsze .... eh a ja lubię zimę - i nienawidzę wtedy FWD - nuda :twisted:
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

mnie najbardziej razi aku pod maską i te kable z wiązki silnika....ja to u siebie wszystko pochowałem aku wywaliłem do bagażnika i się taka przestrzeń zrobiła ;)
co do porównania to cieżko bo jest przepaść pomiędzy 15 a 17....jak z zimówek wchodzę na letnie to tak jakby 20 km uciekło
deny01
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-05-21, 20:11
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Post autor: deny01 »

Aurel pisze:mnie najbardziej razi aku pod maską i te kable z wiązki silnika....ja to u siebie wszystko pochowałem aku wywaliłem do bagażnika i się taka przestrzeń zrobiła ;)
co do porównania to cieżko bo jest przepaść pomiędzy 15 a 17....jak z zimówek wchodzę na letnie to tak jakby 20 km uciekło
No cóż - szerokość laczka jest odwrotnie proporcjonalna do przyspieszenia - owszem na starcie ja 195 mielem na 1-st gear and second tracąc zapewne - ale później np 225 lać spowalnia wraz ze wzrostem prędkości do kwadratu. :twisted:

To jak z wysokimi szpilkami u kobiet - ładnie wygląd , każdy się ślini ale w gruncie rzeczy to niewygodne , niezdrowe , i ciężko w tym szybko chodzić (jeździć) :wink:

Aku ma dobre miejsce - w sensie w zimę długość kabla ma też znaczenie na stratach przy rozruchu - a z bagażnika kable ciągnąć - strata mocy aku oraz niepotrzebny wzrost wagi oraz kosztów - dobra miedź kosztuje :mrgreen:
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

deny01 pisze:
Aurel pisze:
Aku ma dobre miejsce - w sensie w zimę długość kabla ma też znaczenie na stratach przy rozruchu - a z bagażnika kable ciągnąć - strata mocy aku oraz niepotrzebny wzrost wagi oraz kosztów - dobra miedź kosztuje :mrgreen:
hehe tu mnie rozwaliłeś, praktycznie w większości 6 cyl tak jest tak fabryka zaprojektowała...

co do szerokości laczka to 205 mam ale tu już obwód ma znaczenie, na 14 195 to na 3jce jeszcze pisknie a na tych na 2jce i to wszystko. Zresztą zmierze sobie do 100 jak mi wychodzi w ten week wiec będę więcej wiedział.

Działaj przy aucie bo dobra baza :wink:
deny01
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-05-21, 20:11
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Post autor: deny01 »

Ja tam zostaje przy aku z przodu - niech ma cieplej :mrgreen:

Co do mocy - mhy trza by zmierzyć obok siebie , oraz najlepiej sprawdzić wykres z hamowni.
Ja mam zamiar sobie go zmierzyć.

Ps jak na razie to Crx B16A1 poległ - więcej porównań nie mam :razz:
deny01
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-05-21, 20:11
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Post autor: deny01 »

Wrzucam mały album jak autko prezentuje się porządnie umyte , wyglinkowane oraz po nałożeniu wosku i wypolerowaniu :twisted:

Obrazek


A tutaj link co całej galerii

Galeria
Rafael
Zaawansowany forumowicz
Posty: 416
Rejestracja: 2009-04-02, 08:58
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Rafael »

Bardzo mi sie podoba,jakby tu zagoscily RSy to byloby wspaniale lecz to droga impreza
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

Jak dla mnie-mega kosmos!!! :bmw:
Obrazek
deny01
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-05-21, 20:11
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Post autor: deny01 »

Rafael pisze:Bardzo mi sie podoba,jakby tu zagoscily RSy to byloby wspaniale lecz to droga impreza
Fakt - RSy by się nadawały ale jak już przyjdzie na to czas to myślę że są inne ciekawe alternatywy w tych pieniądzach :razz:
firu1
Zaawansowany forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 2011-12-12, 23:37
Lokalizacja: Orlowiec - EIRE

Post autor: firu1 »

gratuluje pieknej sztuki,tak jak koledzy wyzej napisali mozna ja do- piescic :br: ,komora silnika to po wnetrzu, wizytowka kazdego auta,osobiscie sam ostatnio wiazalem wszystkie kable i sciagalem sprute izolacje w waskiej bo az strach tak bylo jezdzic bo to suche jak papier :razz: co kolwiek postanowisz tzymaj ducha klasyku i posluchaj znawcow :wink: powodzenia ..... bardzo ladna :bmw:
"wszystkie pieniadze wydaje na BMW...
reszta to zmarnowane pieniadze..."
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

i to by było na tyle, co musiałeś przy tym aucie zrobić ;)
PINIU
Zaawansowany forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2012-04-16, 18:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PINIU »

gleba i kolo tego tu trzeba narazie ladna baza do modow
bo kazdy facet z widlami to posejdon
deny01
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-05-21, 20:11
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Post autor: deny01 »

Mały update po długiej i ostrej zimie.

Coupeta przejeżdziłą sobię zimę. Strasznie mi brakuje szpery - chociaż kumpel już odpalał migomata i prawie by mi zrobił 100% hehe - jednak jak szpera to cywilna :roll:

W zimę zaczął niedomagaż układ zapłonowy - wypadał zapłon na 2 i 5 garze - sprawdziłem i 2 cewki miały przebicia - zdecydowałem się na komplet nowych cewek razem z gumowymi przewodami oraz świece. Trochę kosztowało ale było warto - szczególnie że cewki były chyba od nowości silnika - daty od 92 do 96 rok.

W setupie zimowym poszedłem za modą na eko i recykling :razz: i zamiast jakichś stalówek zamontowałem moje stare dobre dezenty 15 cali 7 cali szerokości. Felgi mam od 99 roku - jeżdziły na passku b3 , sierze ( dwa rozstawy 100 i 108 ) i gdyby nie potrzeba rozwiercania otworu centrującego to bym je do rodzinnego peugeota żony wrzucił- ostatnie 4 lata przeleżały jednak zapomniane w piwnicy a teraz po odmalowaniu w biały półmat trafiły do bmw - dostały drugie życie. Wiem że wzór jest kontrowersyjny hehe ale nawet jako tako wyglądają - na pewno są łatwe do umycia. :mrgreen:
Wrzuciłem także zimowe 195/55 - względem letnich 195/50 auto się troszkę podniosło i licznik już nie kłamał. Mimo wszystko - i tak na codzień było nisko - wszystkie koleiny osiedlowe etc brane okrakiem żeby nie ciorać.


W ten weeken wyczyściłem wkładkę K&N`a dedykowanym zestawem "made in USA"

Obrazek
Obrazek

Tutaj wymontowana puszka pochodząca z e36 i "chemia piorąca" :razz:

Obrazek


Filtr od nowości przelatał 11 miesięcy - chociaż nie był to jakiś oszołamiający przebieg.
Zabrudzenia widoczne były gołym okiem szczególnie z lewej strony - tam gdzie kończy się rura idąca w głąb puszki z tzw zwężki.

Obrazek
Obrazek

Postanowiłem takżę w ramach testu wymontować ową wyżej wspomnianą "zwężkę" - różne opinie czytałem - żę demontaż nic nie daje a wręcz pogarsza strugę powietrza , że inżynierowie wiedzieli lepiej. Najwyżej zamontuję ponownie po sprawdzeniu na drodze.

Tutaj widać wlot z lejkiem "zwężki"

Obrazek

Po wywaleniu:

Obrazek
Obrazek

Po dwukrotnym myciu i wysuszeniu filtra nałożyłem olejek i zamontowałem wsio z powrotem w aucie.

Jak dla mnie było to dobre posunięcie - akustycznie minimalnie głośniej z pod maski ale przede wszystkim m50 ożywił się w każdym zakresie obrotów - reakcja na gaz lepsza i góra jakaś swobodniejsza - moja "dupohamownia" mówi że jest lepiej - także zostawiam.
Ps - trzeba tylko zaślepić mały otwór techniczny w który montuje się "rurozwężkę" zatrzaskiem w obudowie. O syf się nie martwię bo u mnie otwór wypada tak że nic mi tamtędy nie wpadnie :razz:

A poniżej parę fotek w jeszcze zimowej scenerii:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W najbliższych dniach czeka na mnie wymiana oleju - zostaję przy Motulu oraz pełna kosmetyka pozimowa - taki mały autodetailing - woski pasty etc - poprawianie zazbezpieczeń antykorozyjnych i takie tam.

Z upięszaczy czekają już na montaż halogeny bo jakoś goło bez nich jest.
Jako że zima długa i często śmiagałem po ciemku a jakość oświetlenia drogi mizerna - chyba typowa przypadłość e30 - wrzuciłem żarniki 6000k wraz z przetwornicami - nigdy nie byłem zwolennikiem takich "ksenonów" ale jako że były pod ręką i wcale nie waliły po oczach a światło nie było fioletowe - zdecydowanie fajniej się jeżdziło. Jako ciekawostkę przetestowałem też 4300k - nie było prawie żadnej różnicy zarówno w oświetlaniu jak i barwie względem seryjnej H1. Aktualnie powróciłem do serii bo jedziemy na badanie techniczne -ale znowu jestem ślepy :razz:
No i mam nadzieję że już wkrótce zawita letni felunek - w zeszłorocznym wydaniu :wink:
ODPOWIEDZ