[E36] 2,0 czy 2,5?

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
jarku

[E36] 2,0 czy 2,5?

Post autor: jarku »

Mam pytanie, jak rozroznic silnik 2,0 od 2,5?

Tak wyglada:

Obrazek

wg. VIN jest to 2,0 m50 ale zastanawia mnie takie cos jak znajdujaca sie w nim guma przeplywomierza:

Obrazek

Ma ona u dolu wyjscie na 2 wezyki - czy tak mialy tez silniki 2,0?
Takie cos ma 2,5.

czy silnik - glowica moze jest od 2,5 czy jeszcze cos innego?
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 13:05 przez jarku, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

ciezko stwierdzic. Ja wlasnie dzis widzialem roznice w przeplywomierzu ze mam wlasnie na te 2 wezyki a na allegro nalazlem z 1 z 2,0. Wizulanie ciezko stwierdzic. A tym bardziej silniki m52 bo 2,0 i 2,8 nie da sie rozroznic.
Silniki roznia sie tylko walkami, tlokami i skokiem o ile dobrze pamietam.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
jarku

Post autor: jarku »

No wlasnie ta guma dala mi do myslenia..... :) Moze jest dolot od 2,5 a moze cala glowica byla wymieniana....
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

Krzys pisze:ciezko stwierdzic. Ja wlasnie dzis widzialem roznice w przeplywomierzu ze mam wlasnie na te 2 wezyki a na allegro nalazlem z 1 z 2,0. Wizulanie ciezko stwierdzic. A tym bardziej silniki m52 bo 2,0 i 2,8 nie da sie rozroznic.
Silniki roznia sie tylko walkami, tlokami i skokiem o ile dobrze pamietam.
da sie odroznic 2.0 2.5 od 2.8 :P bo w 2.8 jest calkiem inny kolektor dolotowy :P niz w 2.0 i 2.5 ale 2.0 od 2.5 jest ciezko rozroznic ;D tylko po VIN`ie albo po nr silnika.
Obrazek
bociek

Post autor: bociek »

W 2,8 jest korek oleju jest z przodu :D:P:D a przeplywomiezr w 2.0 siemens albo bosz jest :D
Awatar użytkownika
dave
Maniak forumowy
Posty: 1130
Rejestracja: 2006-12-04, 07:42
Lokalizacja: radlin

Post autor: dave »

bociek pisze:W 2,8 jest korek oleju jest z przodu :D:P:D a przeplywomiezr w 2.0 siemens albo bosz jest :D
No co ty gadasz ja w 2.0 tez mam korek oleju tzw 710 z przodu tylko w M52.
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

nie da sie rozroznic silnikow m52 od 2,0 do 2,8. Maja korek z przodu i zwerzone kolektory dolotowe. Da sie rozroznic m50 od m52 ;)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
jarku

Post autor: jarku »

A wracajac do tematu postu.....?? :D
bociek

Post autor: bociek »

Powinni jakis plakietki naklejac z pojemnoscia :P:D bo sie nie da prawie tego odroznic :D
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

musisz uwierzyc VINowi ;)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
jarku

Post autor: jarku »

No tak, wierze VIN-owi no i na bloku silnika tez jest wybite 2,0 ale ta guma nie daje mi spokoju. wlasciwie to sie przyjrze czy oba eze sa podlaczone..... :shock:
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Oj panowie.... tylu specjalistow a zaden nie wie takich podstawowych rzeczy... :?

Silniki mozemy rozroznic np po kolektorze ssacym: Kolektory ssace w M50 mozna rozroznic na pierwszy rzut oka po szerokosci kanalow ssacych. Miedzy poszczegolnymi kanalami sa takie prostokatne otwory, w M50B20 kolo tych otworow jest jeszcze z 7mm plastiku z boku przy kanalach ssacych, w M50B25 otwory sa od kanalu do kanalu
M50B20: Obrazek
M50B25: Obrazek

Poza tym mozna na pierwszy rzut oka rozpoznac po kolorze wtryskiwaczy
- biale 150cc w M50B20
- zielone 190cc w M50B25

Mozna rozroznic chocby po srednicy zewnetrznej przepustnicy / srednicy przeplywki / srednicy rury gumowej (roznica ok 10mm wiec widac golym okiem)

I wiele innych (jak oznaczenia na glowicy i bloku, numery przeplywki itp), ale tak na szybko to z 3 metrow po tych rzeczach da sie je rozroznic
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

jarku a ty mi chciales ta gume sprzedac od 2,0?? Wiec wynika z tego ze nie bedzie pasowac mimo ze ma dwa te otwory.

Korona a w silnikach m52 jak mozna rozroznic silniki?? Sa tez jakies szczegolne roznice??
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

W przypadku M52 to najlatwiej po kolorze wtryskiwaczy

- biale dla B20
- zielone dla B25
- ciemno-czerwone dla B28

Silniki sa bardziej podobne niz M50. Nie mozna sie sugerowac pokrywa zaworow bo byly i aluminiowe i plastikowe we wszystkich odmianach - w zaleznosci od rocznika i budy w jakiej siedzialy. Kolektory sa praktycznie identyczne i nie do rozroznienia.
Przeplywki maja inne numery wiec po koncowce mozna sprawdzic co to za silnik.

Co do gumy z M50 to w 2.0 i w 2.5 sa inne srednice wiec nie sa wymienne
Ostatnio zmieniony 2008-01-25, 07:59 przez korona, łącznie zmieniany 1 raz.
jarku

Post autor: jarku »

Tak jak pisalem, dlatego tez ten temat bo mialem watpliwosc jaka to guma skro ma 2 male wyjscia. Jedyne to co zostaje to zmierzenie srednicy wewnetrznej gumy, wieczorkiem napisze jaka jest u mnie. Jak bedzie te 10mm roznicy to dobrze ze teraz to sie wyjasnilo a nie jak juz bym wyslal....
ODPOWIEDZ