Zima unieruchomiła auto

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
kamcio19881
Zaawansowany forumowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2009-05-02, 21:23
Lokalizacja: SJZ

Post autor: kamcio19881 »

dadam :D:D i zima zaskoczyła haha hmm z filtrem i paliwem to rożnie wyglada dzis wymieniałęm w sprinterze filtry itp na dole sam lud .... sprinter 2007 rok :) i tankowane zawsze na statoilu :PP
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

ja bym konik obstawiał ten filtr :] a majac diesel i tankujac na crabie odwazny jestes dobrej opini jeszcze nie slyszalem o tej stacji procz tego ze maja troche taniej... ja leje BP ultimate auto stoi teraz po dwa dni na mrozie i mi pali bez krecenia 2-3 razy swiece zagrzeje i pali za 1 :) jak rozwiazesz problem to go opisz :bmw:

:bmw:
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

primo w naszych samochodach świecenie kontrolki nie oznacza czasu grzania świecy :) choć wiadomo, że odpalamy po zgaśnięciu spiralki z napisem DDE, trzy razy nie grzej bo sobie uszkodzisz świece, choć dde powinien to kontrolować...
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

yyyyyyyyy ja grzeje i po 5 razy jak jest zimno
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Świece najpierw sprawdź zanim wymienisz... Z dnia na dzień się nie popsują. Przy mrozach mogło stać sie coś z paliwem. Paliwo na crabie - taknowałem benzyne do hondy - nie chciała jechać na tym dziadowskim paliwie od tej pory omijam tą stację.

W jakiej kondycji jest ogólnie silnik? Ja miałem w dieselku problem odpalić przy mrozach jak trochę lały mi wtryskiwacze a też obstawiałem świece żarowe. Po wymianie końcówek wszystko ok, a świece jeżdżą do dziś ;) To jest taka droga myślenia poparta przykładami z mojego doświadczenia, moich samochodów ale to może być naprawdę pierdoła ;)

P.S. Kiedyś miałem ropę w bańce przeźroczystej z pewnej stacji - fajnie było widać jak wytrąciła się woda czy cokolwiek co w niej było do kitu - zrobiła się biało mętna przy ujemnej temperaturze co normalnie nie ma prawa bytu.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

ManiekCSL pisze:widać jak wytrąciła się woda czy cokolwiek co
parafina się wytrąci, a pozostałości przypominają wodę, u Konika będzie coś innego niż świece, gdyż kręcił kręcił więc powinien przynajmniej pierdnąć... Jutro tam do niego jadę będziemy walczyć :D
krauzik
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2011-03-10, 08:54
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: krauzik »

KoNiK pisze:Ostatni raz tankowałem na crabie :/
No to pięknie.
Ja dziś miałem problem, brakło mi paliwa, choć ledwo co zapaliła mi się rezerwa.
Zatankowałem pełny bak na CRABIE w Orzeszu.

Jak będę miał podobny problem co ty to sprawa jasna.

Normalnie tankuję na lotosie i pali na dotyk po jednokrotnym rozgrzaniu świec.
Kubok
Maniak forumowy
Posty: 717
Rejestracja: 2009-02-12, 21:47
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kubok »

Raczej wina ON ( za niska temp co do złej mieszanki) albo świeczek grzewczych..
Co do Stacji Craab w kier. Rybnik to tankuje tam lpg i pb od ponad 9 lat i nigdy złego słowa nie mogłem powiedzieć !!
Tasior
Małopiszący
Posty: 25
Rejestracja: 2009-07-24, 20:59
Lokalizacja: dąbrowa górnicza

Post autor: Tasior »

widzę ze nie jestem sam, u mnie w 320D e46 auto całym dniu stania na mrozie nie odpaliło, okazało sie ze wszystkie 4 świece jebły. ale auto dalej nie odpala i podejrzenie pada na zamarznięte paliwo albo walnięta pompa wtryskowa ;/ Zna ktoś jakiś warsztat gdzie sprawdza Mi sprawność pompy wtryskowej?
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

Tasior pisze:widzę ze nie jestem sam, u mnie w 320D e46 auto całym dniu stania na mrozie nie odpaliło, okazało sie ze wszystkie 4 świece jebły. ale auto dalej nie odpala i podejrzenie pada na zamarznięte paliwo albo walnięta pompa wtryskowa ;/ Zna ktoś jakiś warsztat gdzie sprawdza Mi sprawność pompy wtryskowej?
sprawdzales to przez podpiecie kompa ? rzadko sie zdarza ze padaja 4 swiece na 4... jezeli pokazalo 4 spalone to moze byc zepsuty przekaznik odpowiadajacy za grzanie swiec...
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Na kompie jako tako nic nie wyszło, ale wyjąłem filtr, strzykawką usunąłem z obudowy filtra starą rope, nalałem do pełna nowej vpower diesel pokręciłem chwile i zastartował, widać jednak to wina paliwa, musiało sie rozdzielić
Awatar użytkownika
House
Małopiszący
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-14, 21:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój - okolice

Post autor: House »

Przy takich mrozach tankowanie diesla na Crabie to prawdziwe kamikaze , trzeba dolewać wtedy te różne deseparatory do paliwa , choć trochę bym się ich obawiał mając jakiegoś nowszego diesla ... Więc albo będziesz tankował na lepszej stacji , droższe paliwo , albo będziesz dolewał deseparatory ... Poza tym ponoć na stacji mają jakieś specjalne karty , z których mozna odczytać parametry paliwa przywiezionego przez dostawcę ( temperatura wytrącania się parafiny , parametry gazu LPG itd ) , bo te parametry są zmienne w zależności od temperatur , gdybyś miał olej napędowy jeszcze z lipca to już przy - 10 byś auta nie odpalił ...

Tak samo unikajcie wszystkich BIO diesli . Mój dziadek w zeszłym roku zagapił się i nalał do swojej mazdy DiTD kilka litrów tego szitu . Później do pełna już nalał zwykłego ON , ale niestety , auto postało trochę godzin na mrozie , a ta mieszanka załatwiła pompę wtryskową , porobiły się jakieś zwarcia i 1500 zł poszło ot tak sobie ... :zdziwko:

Sam mam starą E34 z M20B20 + LPG i mimo tego , że w baku nigdy nie miałem więcej jak 15l paliwa jeszcze nigdy mi nic nie zamarzło , autko stoi cały czas na dworze i nawet po 5 dniach stania w okresie jak w nocy było - 28 C odpalało bez problemów :mrgreen: Benzyna czy to z Craba , czy to V-power nie daje żadnej różnicy :wink: Nie ma to jak stare , pancerne silniki :bmw:
Obrazek
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

House pisze: Mój dziadek w zeszłym roku zagapił się i nalał do swojej mazdy DiTD kilka litrów tego szitu
A mój pożyczył kiedyś siekiere na zlot . . .

Wiesz ja tankowałem na początku grudnia, wtedy nie było takich mrozów, a później złamałem rękę i auto stało nie jeździło, pojechałem nim dopiero pod koniec stycznia pierwszy raz do pracy i wróciłem już autobusem ;P Nie zajarzyłem żeby dolać tego dodatku zimowego i zonk
ODPOWIEDZ