Siema, potrzebuje opróżnić bak u siebie w aucie, jak to najlepiej zrobić (najdokładniej) bez jego demontażu, pomyślałem, że wypnę wężyk z filtra paliwa i przekręcę zapłon żeby pompa sama wszytko wypompowała (ile wtedy zostanie w baku), chyba, że macie skuteczniejszy pomysł?
ps: poszukuje białego transita albo transportera z pomarańczowym kogutem na rejestracji "SG....." podejrzewam, że mogą pracować gdzieś w pobliżu Jastrzębia przy budowie autostrady albo jakiegoś innego ustrojstwa.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
pompką z baku wyciągnołem ile sie dało, filtr przepłukałem ropą i chce na nim zrobić z 50km żeby nowego nie marasić resztkami których wypompować sie nie dało. Pytanko jak teraz przeprowadzić rozruch, bo wszysko bd zapowietrzone i w części przewodów i pompie mogło zostać troche chrzczonej.
No nie wiem jak to konstruktorzy przewidzieli ale są tylko dwa wyjścia z czego pierwsze bdb. 1. Odpowietrzy się układ samoczynnie 2. Manualnie - Ręczne napompowanie paliwa pompką - okolice pompy wtryskowej (To napewno stosuje mercedes) i to powinno pomóc, plus odkręcenie odpowietrznika który się przy niej powinien znajdować. Podobno aby odpowietrzyć wtryski należy na zapalonym silniku luzować ich nakrętki. Nie pamiętam dokładnie co w szkole mówili ale jakoś tak.
Nie wiem czy pompka ręczna jest w M47. Chyba jej nie ma, bo układ sam się odpowietrza. Na innych forach czytałem, żeby przekręcić parę razy kluczyk na jakiś czas i się odpowietrzy wszystko.
M51 odpowietrza się tak:
- luzujesz przewód od pierwszego wtrysku (klucz płaski 17)
- ktoś kręci rozrusznikiem
- gdy poleci ropa z pod nakrętki przewodu to ją dokręcasz
- tak ze wszystkimi wtryskami
M51 zazwyczaj odpala już po 3 wtryskach więc 3 następne robi się już na odpalonym silniku
Kolego pazura nie zgodę się z Twoją wypowiedzią w taki sposób to tylko rozrusznik zajedziesz odręć tylko śrubę odpowietrzającą przy pompie wtryskowej kluczyk na zapłon i czekasz parę sek az powietrze przestanie lecieć bo przecież spuściłeś tylko paliwo z filtra i z baku więc pompa wtryskowa i wtryski NIE SĄ ZAPOWIETRZONE
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
idź po wężyku co idzie od filtra w stronę pompy i na końcu wężyka masz śrubę na klucz chyba 17delikatnie dosłownie popuszczasz i czekasz aż będzie paliwo lecieć bez powietrza
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
wy macie problemy ..... poproś kumpla żeby ci pomógł zakup plaka, zrzuć rurę przy kolektorze ssącym i psikaj załapie na plaku a układ się przy okazji odpowietrzy
tylko że stosowanie plaka jest szkodliwe dla silnika nie wiem czy wiesz? a po za tym takie odpowietrzenie jak podałem zajmie mu jedynie 1 min bez szkody dla silnika. Plaka do swojego auta nigdy bym nie użył a do koparki czasami muszę użyć zimą a i tak serce mnie boli jak mam go użyć
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "