[E36] Temperatura za połową

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

[E36] Temperatura za połową

Post autor: Kamil35 »

Koledzy mam problem. M50b20 93r

Temperatura silnika według wskaznika jest minimalnie za połową.
Czy jade szybko czy powoli,czy na postoju zawsze trzyma sie tej wartosci.
Wymieniłem dzis termostat na wahler 88 stopni.
I dalej to samo.

Układ odpowietrzyłem,i pytanie :
dolny wąz chłodnicy jest zimny cały czas.czy to wina nie puszczającego termostatu czy złego odpowietrzenia


Macie jakies porady?Z góry dzieki
Obrazek
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Zmien licznik.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Może żle sprecyzowałem.
Odpalam auto i jade temperatura rosnie prawidłowo,tylko zamiast po rozgrzaniu trzymac pion przechodzi za połowe.
Wskazówka sie nie zawiesiła,przy teście zegarów idzie po całym zakresie..
Świder
Małopiszący
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-12, 01:44
Lokalizacja: Gołkowice

Post autor: Świder »

Grzeje Ci nagrzewnica ciepłem do wnętrza samochodu ??
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

W środku jest ciepło,na gaz też przelącza sie tak jak powinien,obroty nie falują
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Patrzysz na wskaźnik pod kątem, dlatego wydaje się być poza połową, u mnie też tak było w e34 i w e36 mojego taty też tak jest, a jak się spojrzysz prostopadle do wskaźnika to powinno być ok :)
Garfild
Zaawansowany forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2012-10-04, 21:26
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Garfild »

Ja bym raczej stawiał na czujnik temperatury
Awatar użytkownika
sylvestr
Zaawansowany forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2013-02-20, 19:15
Lokalizacja: pru/rac

Post autor: sylvestr »

Garfild pisze:Ja bym raczej stawiał na czujnik temperatury
Na pewno nie to.
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Po sprawdzeniu starego termostatu przy którym wskazówka była tak jak teraz,moge go wykluczyć.Otwiera sie i zamyka prawidłowo,

Pompa po otwarciu zbiorniczka daje strumień więc chyba raczej nie to

Podejrzewam Visco
Na ciepłym pracujacym silniku daje sie zatrzymac kartonem,nie odrazu ale stopniowo
I nie zauważyłem żeby po dodaniu gazu wzrosła jego prędkośc.

Jeszcze możliwe jest że to chłodnica zatkana czy coś podobnego,dlatego że wąż powrotny(dolny) jest zimny.

Najciekawsze jest to że nie przechodzi za ten odchył ani nie spada podczas jazdy.Według mnie to jest około 98c,choc termostat nie powinien dopuscic do takiej sytuacji

Jeszcze jedno rozwiązanie to zmierzenie temperatury płynu na rozgrzanym silniku,ale czym to sprawdzic to nie mam pojęcia
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Ja bym się tym nie przejmował zbytnio.
Te 2mm to może być kilka stopni więcej.
Latem przecież nie jest chyba o 15'C więcej? tylko tak samo.


TDS-ik pisze:Patrzysz na wskaźnik pod kątem, dlatego wydaje się być poza połową,
Przecież wskazówka od tarczy jest ok 1mm.
Aby było tak jak mówisz to odległość pomiędzy nimi
musiała by wynosić conajmniej centymetr, żeby kąt
patrzenia "zmieniał" położenie wskazówki.

Gdyby tak było to moja najczęstsza pasażerka widziała by na
liczniku zawsze o te 30km/h mniej i nie musiałbym słyszeć co 200m "ZWOLNIJ" :DDD
i
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Marcin pisze:Przecież wskazówka od tarczy jest ok 1mm.
Aby było tak jak mówisz to odległość pomiędzy nimi
musiała by wynosić conajmniej centymetr, żeby kąt
patrzenia "zmieniał" położenie wskazówki.

Gdyby tak było to moja najczęstsza pasażerka widziała by na
liczniku zawsze o te 30km/h mniej i nie musiałbym słyszeć co 200m "ZWOLNIJ" :DDD
i
Przykro mi, ale jesteś w błędzie... jak patrzysz pod kątem to wskazówka jest nieco dalej niż w rzeczywistości...

Pasażer mówi mi że jadę 90 a jadę 105
Wskazówkę temp. jak patrzę pod kątem mam za połową - gdy patrzę centralnie jest idealnie na pionowej kresce.
Nie wiem jak w innych modelach BMW ale w E36 jest dokładnie tak jak napisałem
Kamil35 pisze:Podejrzewam Visco
Kolego, wisko ma do tego tyle co jak jeździłem na próbę bez wiatraka to nie miał kompletnię wpływu na temp.
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Termostat nowy -ogrzewanie w środku działa,temperatura nie faluje

Pompa wody po dodaniu gazu daje mocny strumien w zbiorniczek,więc też ok

Visco-Jak Maniek napisał nie ma wpływu wiec odpada

Chłodnica-Ostatnio wyciągłem i okazało sie że lekko kapie między zbiorniczkiem a żeberkami i w tym miejscu ktos kiedys kleił jakimś silikonem.

Zamówiłem juz nową.

Wskażnik jest pochylony te 2mm w prawo to nie złudzenie jak koledzy pisali,patrze na wprost licznika.

Temperatura po rozgrzaniu trzyma sie tego miejsca niezaleznie czy stoje czy daje po obrotach.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Czy zatkana/zamulona chłodnica może to powodowac?
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: saneczek »

U mnie też wskazówka stoi 1-2 mm za 90 stopniami..
a termostat otwiera mi się przy 95 stopniach..
nie wiem jak u Ciebie, ale wydaje mi się, że za bardzo panikujesz..
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

saneczek pisze:U mnie też wskazówka stoi 1-2 mm za 90 stopniami..
a termostat otwiera mi się przy 95 stopniach..
nie wiem jak u Ciebie, ale wydaje mi się, że za bardzo panikujesz..
Nie panikuje tylko bmw ma to do siebie że ma trzymać pion który ma pewien zakres powiedzmy 80-95c ,a każdy odchył oznacza jakąs usterke.Jest tak?
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Oczywiscie ze tak. Ale jak wczesniej napisalem jesli zalozysz inny licznik to temp moze sie wychylac. Czesto sie to zdarzalo w e30 po swapie na v8. goscie normalnie rozbierali licniki i przekladali wskazowke, zeby nie razilo w oczy
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Zablokowany