[E36] Temperatura za połową
[E36] Temperatura za połową
Koledzy mam problem. M50b20 93r
Temperatura silnika według wskaznika jest minimalnie za połową.
Czy jade szybko czy powoli,czy na postoju zawsze trzyma sie tej wartosci.
Wymieniłem dzis termostat na wahler 88 stopni.
I dalej to samo.
Układ odpowietrzyłem,i pytanie :
dolny wąz chłodnicy jest zimny cały czas.czy to wina nie puszczającego termostatu czy złego odpowietrzenia
Macie jakies porady?Z góry dzieki
Temperatura silnika według wskaznika jest minimalnie za połową.
Czy jade szybko czy powoli,czy na postoju zawsze trzyma sie tej wartosci.
Wymieniłem dzis termostat na wahler 88 stopni.
I dalej to samo.
Układ odpowietrzyłem,i pytanie :
dolny wąz chłodnicy jest zimny cały czas.czy to wina nie puszczającego termostatu czy złego odpowietrzenia
Macie jakies porady?Z góry dzieki
Po sprawdzeniu starego termostatu przy którym wskazówka była tak jak teraz,moge go wykluczyć.Otwiera sie i zamyka prawidłowo,
Pompa po otwarciu zbiorniczka daje strumień więc chyba raczej nie to
Podejrzewam Visco
Na ciepłym pracujacym silniku daje sie zatrzymac kartonem,nie odrazu ale stopniowo
I nie zauważyłem żeby po dodaniu gazu wzrosła jego prędkośc.
Jeszcze możliwe jest że to chłodnica zatkana czy coś podobnego,dlatego że wąż powrotny(dolny) jest zimny.
Najciekawsze jest to że nie przechodzi za ten odchył ani nie spada podczas jazdy.Według mnie to jest około 98c,choc termostat nie powinien dopuscic do takiej sytuacji
Jeszcze jedno rozwiązanie to zmierzenie temperatury płynu na rozgrzanym silniku,ale czym to sprawdzic to nie mam pojęcia
Pompa po otwarciu zbiorniczka daje strumień więc chyba raczej nie to
Podejrzewam Visco
Na ciepłym pracujacym silniku daje sie zatrzymac kartonem,nie odrazu ale stopniowo
I nie zauważyłem żeby po dodaniu gazu wzrosła jego prędkośc.
Jeszcze możliwe jest że to chłodnica zatkana czy coś podobnego,dlatego że wąż powrotny(dolny) jest zimny.
Najciekawsze jest to że nie przechodzi za ten odchył ani nie spada podczas jazdy.Według mnie to jest około 98c,choc termostat nie powinien dopuscic do takiej sytuacji
Jeszcze jedno rozwiązanie to zmierzenie temperatury płynu na rozgrzanym silniku,ale czym to sprawdzic to nie mam pojęcia
Ja bym się tym nie przejmował zbytnio.
Te 2mm to może być kilka stopni więcej.
Latem przecież nie jest chyba o 15'C więcej? tylko tak samo.
Aby było tak jak mówisz to odległość pomiędzy nimi
musiała by wynosić conajmniej centymetr, żeby kąt
patrzenia "zmieniał" położenie wskazówki.
Gdyby tak było to moja najczęstsza pasażerka widziała by na
liczniku zawsze o te 30km/h mniej i nie musiałbym słyszeć co 200m "ZWOLNIJ"
i
Te 2mm to może być kilka stopni więcej.
Latem przecież nie jest chyba o 15'C więcej? tylko tak samo.
Przecież wskazówka od tarczy jest ok 1mm.TDS-ik pisze:Patrzysz na wskaźnik pod kątem, dlatego wydaje się być poza połową,
Aby było tak jak mówisz to odległość pomiędzy nimi
musiała by wynosić conajmniej centymetr, żeby kąt
patrzenia "zmieniał" położenie wskazówki.
Gdyby tak było to moja najczęstsza pasażerka widziała by na
liczniku zawsze o te 30km/h mniej i nie musiałbym słyszeć co 200m "ZWOLNIJ"
i
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Przykro mi, ale jesteś w błędzie... jak patrzysz pod kątem to wskazówka jest nieco dalej niż w rzeczywistości...Marcin pisze:Przecież wskazówka od tarczy jest ok 1mm.
Aby było tak jak mówisz to odległość pomiędzy nimi
musiała by wynosić conajmniej centymetr, żeby kąt
patrzenia "zmieniał" położenie wskazówki.
Gdyby tak było to moja najczęstsza pasażerka widziała by na
liczniku zawsze o te 30km/h mniej i nie musiałbym słyszeć co 200m "ZWOLNIJ"
i
Pasażer mówi mi że jadę 90 a jadę 105
Wskazówkę temp. jak patrzę pod kątem mam za połową - gdy patrzę centralnie jest idealnie na pionowej kresce.
Nie wiem jak w innych modelach BMW ale w E36 jest dokładnie tak jak napisałem
Kolego, wisko ma do tego tyle co jak jeździłem na próbę bez wiatraka to nie miał kompletnię wpływu na temp.Kamil35 pisze:Podejrzewam Visco
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
Termostat nowy -ogrzewanie w środku działa,temperatura nie faluje
Pompa wody po dodaniu gazu daje mocny strumien w zbiorniczek,więc też ok
Visco-Jak Maniek napisał nie ma wpływu wiec odpada
Chłodnica-Ostatnio wyciągłem i okazało sie że lekko kapie między zbiorniczkiem a żeberkami i w tym miejscu ktos kiedys kleił jakimś silikonem.
Zamówiłem juz nową.
Wskażnik jest pochylony te 2mm w prawo to nie złudzenie jak koledzy pisali,patrze na wprost licznika.
Temperatura po rozgrzaniu trzyma sie tego miejsca niezaleznie czy stoje czy daje po obrotach.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Czy zatkana/zamulona chłodnica może to powodowac?
Pompa wody po dodaniu gazu daje mocny strumien w zbiorniczek,więc też ok
Visco-Jak Maniek napisał nie ma wpływu wiec odpada
Chłodnica-Ostatnio wyciągłem i okazało sie że lekko kapie między zbiorniczkiem a żeberkami i w tym miejscu ktos kiedys kleił jakimś silikonem.
Zamówiłem juz nową.
Wskażnik jest pochylony te 2mm w prawo to nie złudzenie jak koledzy pisali,patrze na wprost licznika.
Temperatura po rozgrzaniu trzyma sie tego miejsca niezaleznie czy stoje czy daje po obrotach.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Czy zatkana/zamulona chłodnica może to powodowac?
Nie panikuje tylko bmw ma to do siebie że ma trzymać pion który ma pewien zakres powiedzmy 80-95c ,a każdy odchył oznacza jakąs usterke.Jest tak?saneczek pisze:U mnie też wskazówka stoi 1-2 mm za 90 stopniami..
a termostat otwiera mi się przy 95 stopniach..
nie wiem jak u Ciebie, ale wydaje mi się, że za bardzo panikujesz..
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Oczywiscie ze tak. Ale jak wczesniej napisalem jesli zalozysz inny licznik to temp moze sie wychylac. Czesto sie to zdarzalo w e30 po swapie na v8. goscie normalnie rozbierali licniki i przekladali wskazowke, zeby nie razilo w oczy
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.