[E36] Co Robic?!

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

[E36] Co Robic?!

Post autor: Turbo »

no i 2.0 zakonczył swój żywot.. (Uszczelka pod głowicą ) ;) i pytanie do was co robic.. co jest lepsze..

Wymienic silnik na cos troche mocniejszego czy remontowac 2.0 ? bo jak remont to chodzi mi o pierscienie i reszta pierdól ;) czy kupic jakies 2.5(2.3) ?
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
krzysiu134
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: krzysiu134 »

Ja ja szukałem silnika m50b25 do siebie to oglądałem parę igiełek jak przyjechałem na miejsce to były szroty jak szukać silnika na swapa to tylko taki co jest w aucie i mozna wszystko sprawdzić . Udało ni się kupić z Angola m52b25 z którego wszystko pasuje . Remont też robiłem pod turbo więc koszt taki jak komplet na swapa , więc musisz zadać sobie co wolisz większą moc - nie wiesz co ci padnie lub remont - i wiesz co masz.

ps ja bym swapował.
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4164
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Jak chcesz zachować ekonomikę spalania to poszukaj 2.0 z e46 m52b20tu
które można wyrwać z przebiegiem nieco ponad 100tys. km...
...a jeszcze jak się uda z automatu ;)
Do dwóch tysięcy na pewno się zmieścisz, do tego sprzedasz na części
coś z obecnego silnika i trochę się zwróci ;)
Ale lepszym rozwiązaniem będzie oczywiście 2,5 lub 2,8 - zależy czego od auta będziesz oczekiwać...
Remontu obecnego motoru ja osobiście bym się nie podejmował.
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

Najlepiej by mi pasowalo kupic jakies 2.3 bo wszytsko wtedy zostaje moje.. ale tak jak mowisz nie wiadomo co bedzie siedziec w "nowym silniku" ...
A jak to wychodzi z tym silnikiem od e46? Trzeba kompa i reszte zmieniac?
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Marcin pisze:Do dwóch tysięcy na pewno się zmieścisz, do tego sprzedasz na części
MArcin, a ja mam smerfy w ogródku

Silnik sam się włorzy, wiązka pod M52TU sama ogarnie a jak silnik z automatu to komp sam przerobi na manual ;)
Też liczyłem na 3tys. swap - wyszło nie wliczając pieszczenia dwa razy tyle ;)
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

ManiekCSL pisze:Silnik sam się włorzy
sam moze nie wskoczy ale ja mu pomoge ;) wszystko sam sobie bede ogarniał ...
ManiekCSL pisze:wiązka pod M52TU sama ogarnie a jak silnik z automatu to komp sam przerobi na manual
Też liczyłem na 3tys. swap - wyszło nie wliczając pieszczenia dwa razy tyle
i cos mi sie zdaje ze wyremontuje 2.0 ,co moje to moje a kij wie co kupie.. i znow remonty...
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

A mnie się wydaje że trafić na silnik który by się nadawał od razu po swapie do remontu w BMW to trzeba mieć strasznego pecha :zdziwko: (myślę oczywiście o r6) :wink:
Obrazek
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

ja bym swapował...
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
PAPRYS
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2013-05-04, 07:22
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: PAPRYS »

Mam taką 2.0 na sprzedaż za bardzo rozsądne pieniążki wyciągnięte z jeżdżącego wozu. Stoi na palecie w garażu. Miał posłużyć za skarbnicę części do mojego auta ale potrzebuję zrobić miejsce.
Kapslito
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-26, 15:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kapslito »

u mnie tez padało 2.0 i nawet nie myslalem o remoncie bo i tak nie bylem zadowolony z mocy.Poszukaj ogłoszenia gdzie silik jeszcze w aucie,pojedz,sprawdz i kup.Oczywiscie proponuje swap na mocniejsza jednostke tak jak ja to robie
radość z jazdy
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

juz sie tyle naczytałem po innych forach ze mam metlik w bani.. jedni pisza ze w dwóch tysiacach sie zmieszcze ze swapem na 2,3 a jedni ze 3 tys mi braknie.. a mam ograniczony budżet... i sam juz nie wiem...

do swapa na 2.3 potrzebuje cos z wydechu kompa ews i innych pierdół ?! :neutral:
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4164
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

ManiekCSL pisze:
Marcin pisze:Do dwóch tysięcy na pewno się zmieścisz, do tego sprzedasz na części
MArcin, a ja mam smerfy w ogródku

Silnik sam się włorzy, wiązka pod M52TU sama ogarnie a jak silnik z automatu to komp sam przerobi na manual ;)
Też liczyłem na 3tys. swap - wyszło nie wliczając pieszczenia dwa razy tyle ;)

Do dwóch tysięcy w zakupie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nic nie pisałem o górnym koszcie swap'a jako 2.000zł
Mówiąc o takiej operacji trzeba mieć na myśli co najwyżej skodę favorit ;)
Wszyscy raczej zrozumieli o co chodzi poza Tobą, więc
nie wplataj w wątek swoich przemyśleń tylko podziel
się z nimi choćby ze swoimi znajomymi z ogródka.

Masz coś mądrego do napisania to napisz TO.


PS.
Przestań już brać to co bierzesz, albo zmniejsz dawkę o połowę.
A smerfy znikną i już raczej nigdy nie wrócą.













Turbo, napisz do Tomka, Przyma za ile są w stanie załatwić Ci 2.0
Zagadaj z nimi albo Darexem za ile Ci to zrobią ;)
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

Bujal ostatnio brał komplet na swapa m54b25, z wszystkim co tylko potrzebował za 3200zł... :)

A Darex Ci reszte ogarnie ;) Lepiej moim zdaniem dołożyć i mieć konkret niż się bawić w półśrodki... :)
Kapslito
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-26, 15:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kapslito »

To co mnie wnerwia zawsze i na wszystkich forach to duzo pisania nie na temat.Gosc ma problem wiec trzeba mu pomoc.Ile wydasz na swapa to zalezy od tego co masz dokladnie teraz a co chcesz miec.Jesli juz robic swapa to moim zdaniem kokretnego.Kazde m50 m52 pali tyle samo praktycznie(roznica 1l max 2)a przyjemnosc zupelnie inna.Wydasz o tyle mniej o ile sobie sam ogariesz.Mysle ze 3 tysie wyastarcza o ile nie bedziesz wymienial skrzyni walu dyfra polosi.WIec pisz co konkretnie chcesz
radość z jazdy
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

właśnie chce jak najwiecej rzeczy zostawic mojich własnie wał skrzynia komp itp itd.. wszystko bede sam sobie robił bo tne koszty ;) a jestem mechanikiem to sobie poradze juz nie raz to robilem w bmw ;) chce najlepiej goły słupek właśnie dlatego myslałem o m52b25 (2.3) 170km.

z tego co wiem to b25 jest inna przepływka i wtryski.. przynajmniej tak pisali na innych forach
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
ODPOWIEDZ