E46 Coupe Samaela.
Wiedziałem, że nie będzie prosto.
Koszyk zdemontowany, stara pompa wyleciała, przymierzyłem nową pompę i tyłek. Nie ma miejsca na przewód pompa kolanko.
Jak skończę przeróbki to zamieszczę zdjęcia z wszystkich etapów.
Muszę zmienić złącze na kątowe.
Pomocy gdzie kupię złączę kątowe musi mieć gwint zewnętrzny m10x1 od strony pompy, kąt 90 stopni i króciec na wąż 8mm bo taki jest w koszyku.
Przewody polecą 1,5mm spokojnie wystarczą do 25A a pobór prądu przez pompę to podobno jedynie 11-2A.
Bezpiecznik w samochodzie jak pamiętam jest na 20A.
Koszyk zdemontowany, stara pompa wyleciała, przymierzyłem nową pompę i tyłek. Nie ma miejsca na przewód pompa kolanko.
Jak skończę przeróbki to zamieszczę zdjęcia z wszystkich etapów.
Muszę zmienić złącze na kątowe.
Pomocy gdzie kupię złączę kątowe musi mieć gwint zewnętrzny m10x1 od strony pompy, kąt 90 stopni i króciec na wąż 8mm bo taki jest w koszyku.
Przewody polecą 1,5mm spokojnie wystarczą do 25A a pobór prądu przez pompę to podobno jedynie 11-2A.
Bezpiecznik w samochodzie jak pamiętam jest na 20A.
Niech szlag trafi boscha gwint na wyjściu M10x1 jasne to okazał się, że taki gwint ma ale końcówka, która jest w standardzie a faktyczny gwint pompy to gwint wewnętrzny M12x1,5 albo 1 już nie pamiętam dokładnie.
Sposób łączenia pompa pierwszy element od strony pompy loclite niebieski, potem w kierunku kolanka teflon tak jako jak na końcówce na wężu.
Wstępny plan na warsztacie.
Pierwsze kolanko:
Właściwe kolanko:
Wstępny montaż pompy w koszyczku:
Ktoś tu dawno nie zaglądał, przy okazji aby dostać się do pompy to nie trzeba nic ciąć nie wiem czemu wszyscy na youtube tną ten gumowy materiał.:
Docelowa pompa i jej sposób montażu:
Koszyk od spodu jest pocięty aby nie przeszkadzać pompie ssać paliwo. Sam zbiornik paliwa jest czyściutki. Pompa jest pod delikatnym kątem.
Sama 040 jest 2 razy większa i cięższa od standardowej, pomimo tego, że to model zanurzeniowy to niestety ale jest głośna i ją słychać bardziej na zewnątrz niż w środku pojazdu. Na szczęście mam na tyle twarde zawieszenie po ostatnich modyfikacjach, że nasze kochane drogi spokojnie ją zagłuszają.
To tyle, projekt E46 344i zatrzymany bo na razie poszukuję dawcy silnik M62b44 z 6b.
Kolejny krok niezależnie od silnika to wstawienie szpery adaptacyjnej z M3.
Z tego co się dowiedziałem potrzebuję z M3:
- wózek
- stabilizator
- kabłąki
- tuleje stabilizatora
- półosie z czego lewa od ręki na allegro a prawa to albo tysiąc albo aso 22700 i kilka miesięcy czekania.
- skrócenie i wyważenie wału.
Orientujecie się czy ktoś na śląsku zajmuje się przycinaniem i wyważaniem wałów?
Sposób łączenia pompa pierwszy element od strony pompy loclite niebieski, potem w kierunku kolanka teflon tak jako jak na końcówce na wężu.
Wstępny plan na warsztacie.
Pierwsze kolanko:
Właściwe kolanko:
Wstępny montaż pompy w koszyczku:
Ktoś tu dawno nie zaglądał, przy okazji aby dostać się do pompy to nie trzeba nic ciąć nie wiem czemu wszyscy na youtube tną ten gumowy materiał.:
Docelowa pompa i jej sposób montażu:
Koszyk od spodu jest pocięty aby nie przeszkadzać pompie ssać paliwo. Sam zbiornik paliwa jest czyściutki. Pompa jest pod delikatnym kątem.
Sama 040 jest 2 razy większa i cięższa od standardowej, pomimo tego, że to model zanurzeniowy to niestety ale jest głośna i ją słychać bardziej na zewnątrz niż w środku pojazdu. Na szczęście mam na tyle twarde zawieszenie po ostatnich modyfikacjach, że nasze kochane drogi spokojnie ją zagłuszają.
To tyle, projekt E46 344i zatrzymany bo na razie poszukuję dawcy silnik M62b44 z 6b.
Kolejny krok niezależnie od silnika to wstawienie szpery adaptacyjnej z M3.
Z tego co się dowiedziałem potrzebuję z M3:
- wózek
- stabilizator
- kabłąki
- tuleje stabilizatora
- półosie z czego lewa od ręki na allegro a prawa to albo tysiąc albo aso 22700 i kilka miesięcy czekania.
- skrócenie i wyważenie wału.
Orientujecie się czy ktoś na śląsku zajmuje się przycinaniem i wyważaniem wałów?
To będę robił jako komplet w sensie silnik M62b44 plus skrzynia 6b z M62b44 albo z S60b50.
Teraz mam dyfer 2,93 jak każdy seryjny 330.
Dyfer z szperą adaptacyjną z e46 M3 ma 3,62.
Gdybym teraz do tej skrzyni włożył szperę z M3 to dostałbym taki wynik max prędkości:
5b 187 km/h
6b 251 km/h.
Hmmm zestaw M3 to szpera adaptacyjna mniej więcej 0-20%, grube półosie, głowa pasuje idealnie pod mój wał z czym jedynie trzeba będzie go skrócić i wyważyć ale to już w czasie wymiany silnika będzie kolejna sprawa do ogarnięcia.
Masz na myśli jakiś seryjny dyfer z e46 plus przełożenie serca?
Teraz mam dyfer 2,93 jak każdy seryjny 330.
Dyfer z szperą adaptacyjną z e46 M3 ma 3,62.
Gdybym teraz do tej skrzyni włożył szperę z M3 to dostałbym taki wynik max prędkości:
5b 187 km/h
6b 251 km/h.
Hmmm zestaw M3 to szpera adaptacyjna mniej więcej 0-20%, grube półosie, głowa pasuje idealnie pod mój wał z czym jedynie trzeba będzie go skrócić i wyważyć ale to już w czasie wymiany silnika będzie kolejna sprawa do ogarnięcia.
Masz na myśli jakiś seryjny dyfer z e46 plus przełożenie serca?
Pierwsze zabawy z oklejeniem samochodu w środku.
Folia użyta do tego celu to niebieski metalik mat M227 z serii 1080 od 3M przy okazji sprawdziłem czy jest poduszka boczna i z którego roku.
Listwy w kokpicie wystarczy podważyć i wychodzą same ale rączki w drzwiach to inna sprawa, trzeba zdemontować cały boczek, odkręcić go od boczku drzwi, podważyć od strony silnika ważne i wyjąć oparcie na łokcie i dopiero wtedy rozdzielić rączkę na 2 części.
Pierwszy raz oklejałem i nawet wyszło.
Po pracach mam ochotę na więcej jednak pojawia się kłopot dolne części rączek chcę dać w carbon matowy, ale plastik jest pokryty jakimś gumowym wykończeń czym to zmyć aby się nie namęczyć?
Zdjęcia jak zawsze robione ziemniakiem.
Folia użyta do tego celu to niebieski metalik mat M227 z serii 1080 od 3M przy okazji sprawdziłem czy jest poduszka boczna i z którego roku.
Listwy w kokpicie wystarczy podważyć i wychodzą same ale rączki w drzwiach to inna sprawa, trzeba zdemontować cały boczek, odkręcić go od boczku drzwi, podważyć od strony silnika ważne i wyjąć oparcie na łokcie i dopiero wtedy rozdzielić rączkę na 2 części.
Pierwszy raz oklejałem i nawet wyszło.
Po pracach mam ochotę na więcej jednak pojawia się kłopot dolne części rączek chcę dać w carbon matowy, ale plastik jest pokryty jakimś gumowym wykończeń czym to zmyć aby się nie namęczyć?
Zdjęcia jak zawsze robione ziemniakiem.
Koszty oklejania.
Opalarka za 40zł.
Ostrze do noża od tapicerki mniej niż 1zł
Arkusz folii 152x50 70 zł.
Koszt mycia woda i chemia około 2zł.
Okleiłem tylko listwy na przedniej tapicerce i górne części rączek które były w srebrze.
Dziś jak okleję drugą rączkę to dam znać ile mi zostało.
Jeśli komuś miałbym oklejać to zależy czy w cenie folia czy też nie takie sprawy na pw.
Co trzeba masowo kupić to skalpel bo jego brak daje się czasem wznaki.
Opalarka za 40zł.
Ostrze do noża od tapicerki mniej niż 1zł
Arkusz folii 152x50 70 zł.
Koszt mycia woda i chemia około 2zł.
Okleiłem tylko listwy na przedniej tapicerce i górne części rączek które były w srebrze.
Dziś jak okleję drugą rączkę to dam znać ile mi zostało.
Jeśli komuś miałbym oklejać to zależy czy w cenie folia czy też nie takie sprawy na pw.
Co trzeba masowo kupić to skalpel bo jego brak daje się czasem wznaki.